My life. My choices. My regrets.

söndag 4 april 2010

Haren lägger ägg?

Eller bowlingklot? Hur man får ihop att påskharen springer och lägger ägg? Har ni någonsin hört: Min kanin lade ägg idag? Det blev många kaninungar? Nej nej inte riktigt rätt. Påskafton bjöd på en hel del mys. Det var en suverän dag. Jag skulle egentligen ha jobbat. Men jag fick vara ledig. Det var så lugnt på jobbet. Inte så konstigt med tanke på dagen. I alla fall. Vi vaknade runt 09.38. Fixade iordning oss och åkte till Iggesund. Där började "firandet" med mat hos Marcus mamma. Lite utbyten av ägg. Very nice. Sen bar det av en snabbis till Marcus far. Vi slängde in ett ägg där också. Idag var vi väl snälla och rara. Inte sant? Det blev ett spontant besök hos Micke också. Även ett ägg kläcktes där. Oj oj sen fick vi för oss att vi skulle dra och bowla. Sagt och gjort. Jag ägde ut dem båda. Eller inte. Jag loosade stort. Men det gör ingenting. Nästa gång tar jag dem. Jag fick faktiskt in några strikes. Inte alls lika många som grabbarna. Men still going strong. Efter detta blev det kinamat. På restaurang Ming. Ja vi gick ut och åt på påskafton också. Det ni. Vi åkte sedan hem och tittade på barnhemmet. Med Micke. Den är bra den. När klockan började närma sig kvällen. Åkte Micke hem. Jag och Marcus drog på Bröllopsfotografen. Den var nice. Nu blir det frukost. Sen ska jag worka. Tjingeling.


Micke in action!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar