My life. My choices. My regrets.

måndag 12 juli 2010

Banta. Dag 1.

Yes. Ska ta tag i vikten ordentligt nu. Både jag och Marcus har gått upp en hel del det senaste året. Så idag kickar vi igång. Vi får se hur länge detta håller i sig. Men med lite extra hjälp så går det nog riktigt bra. Svårast kommer det att bli att få bort sötsuget. Det kommer bli ett helvete vill jag lova. Men all in. Nu kör vi. Kommer väga mig varje vecka. Så får vi se om detta funkar eller om jag måste gå en intensiv Nutrilett-kur. Med endast pulver. Jag tycker ju att detta borde funka riktigt bra då jag inte småäter. Eller äter massa godis. Eller mat endast en gång om dagen. Eller någong macka hit och dit. Jag har svårt att hålla regelbundna måltider. Framförallt nu när det är sommar. Då orkar jag verkligen inte laga mat. Så detta är perfekt. Önska mig lycka till.
(Obs. Nutrilett är en påse pulver om jag inte skriver något annat)

Frukost - 1 Banan
Lunch - Nutrilett
Mellis - 1 Banan
Kvällsmat - Nutrilett.

Jag vill ju gärna tro att anledningen till min viktuppgång är pga:
Att jag har slutat röka.
Börjat med p-piller
Ätit en del mediciner

Lätt att ha något att skylla på.
Allting har nog en liten del i det hela. Många bäckar små.
Men självklart så beror det mest på att jag inte rör på mig tillräckligt.
Latmasken som har byggt bo i min kropp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar