My life. My choices. My regrets.

torsdag 15 juli 2010

Dag 4. Fail? + Sorg.

Okej först vill jag säga att idag skulle min älskade vän Marcus Thörnström ha fyllt 28 år. Jag kan ännu inte förstå att han är borta. Trots att det i oktober är 8 år sedan han lämnade oss. Förstår inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Ibland känns det som en evighet sen jag träffade honom. Samtidigt som jag kan nostalgitrippa och det känns som om vi är tillbaka i sommaren 2000. Den bästa sommaren någonsin. Vissa dagar känns det som om du är påväg hit. Eller att jag måste ringa och berätta någonting. Som förr. Men så vaknar jag till och inser. Att det går ju inte längre. Vart du än är så hoppas jag att du får en fin dag. Jag älskar dig och saknar dig enormt mycket. Min fina underbara vän. Grattis killen < 3

Nu till bantningen. Idag är det en fail tycker jag. Men jag läste någonstans att det är okej att ta en "sabbatsdag" Man behöver inte ge upp för det. Bara köra igång nästa dag igen.

Frukost - 1/2 Banan
Lunch - Nutrilett
Mellis - Vindruvor + 2/4 Vattenmelon
Kvällsmat - Här kommer dagens fail.

Tacos som bestod av på ett ungefär -
7 msk köttfärs (stekt i smör)
1 msk ost
4 msk cremè fraiche
6 msk pineapple salsa
Gurka - tomat - isbergssallad - rödlök
2 soft tortillas
2 tacochips cheese

30 russin en stund efter.
Som substitut för godis. Innan jag insåg att vindruvor är mycket nyttigare då de innehåller mera vatten. Om man ska räkna dem i samma mängd. t.ex 50 gram. Så jag fortsätter med mina färska druvor om suget skulle falla på och bli för starkt. Går dock förvånansvärt bra med sockerberoendet. Det är jag väldigt glad för.

Tacos behöver ju inte vara onyttigt om man äter det med måtta. Jag tycker att jag kunde ha skippat det mjuka brödet och chipsen. Borde också ha tagit mindre pineapple salsa. Då den innehåller en hel del socker.
Men om man endast ska äta detta en dag.
Så kanske det inte gör så mycket.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar