My life. My choices. My regrets.

onsdag 28 oktober 2009

Nya tag

Jag ska införa en städa och betala räkningar dag. Kanske finns ni som redan har kommit på denna sköna. Dags att ta nya tag dag. Ja såklart att alla har en dag där ni betalar räkningar. Men jag ska ha en städdag som infaller samtidigt. Idag har jag en sådan dag. Räkningarna ska betalas och jag ska storstäda. Då det är kaos och ser ut som skit här hemma. Jag skyller på M. För att jag kan. För att jag vill. Varför är det bara vid nyår. Man lovar sig själv olika inbillade försök till att sluta med någoting. Eller börja med annat. Sluta röka. Börja banta. Det är nog tammefan dessa två löften som aldrig går ur tiden. Som alltid står högst upp på listan över önskningar världen runt. Eller varför inte vårstädning. Höststädning. Julstädning och så vidare. Nej tack säger jag. Icke. Nu ska jag ha en ny start. Vid varje månadsskifte. Jag har alltid varit duktig på att skjuta upp saker. Tänka "jag gör det senare". Jag menar. Så länge det finns dagar kvar så kan man väl skjuta på saker och ting. Eller? Ja okej. Inte om man vill hamna hos kronofogden. Då kanske det inte är så smart. Men allmänt. Vardagliga bravader. Nix. Nope. Nej. Nu ska jag ta tag i detta. Så att det verkligen blir gjort.
Från tanke till skapande. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar