My life. My choices. My regrets.

tisdag 22 december 2009

Att fira eller inte fira?

Det är frågan. Återigen knackar tomten på om ett par dagar. Fast tomten kom lite tidigare till mig. Har redan fått min julklapp av M. Då jag är så fruktansvärt dålig på att vänta. Även ett paket på posten har anlänt. Från inga mindre än min kära mor och far. Överallt lyser adventsljusstakar upp fönstren i vinterns mörker. Tomtar och änglar som dansar i skenet. Jo visst är det mysigt. Visst är det något speciellt med julen. Men för att vara helt ärlig så ser jag fram emot när allt detta är över. Då ett nytt år välkomnas. Jag känner att jag har haft mina jular. Haft dessa underbara jular som man ser i amerikanska filmer. Eller varför inte. I tecknade filmer. Paket som inte får plats under granen. Mat som inte får plats vare sig på tallriken eller i magen. Tomten som kommer och halvt skrämmer en när man är liten. Jo jag har upplevt allt detta så pass många gånger. Att jag klarar mig livet ut. Om det aldrig mer skulle firas någon jul. Men det är klart att jag saknar min familj i nuläget. Men jag har valt detta själv. Valt att stanna häruppe. Hur som helst så är alla klapparna klara. Julafton är planerad. Det är bara att köra på. Så tills vidare. God Jul. Riv upp paketen Ät tills ni kräks. Ha en underbar jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar