My life. My choices. My regrets.

måndag 3 maj 2010

Alla med en kamera tror att de är fotografer.

Ja precis som rubriken antyder så känner jag så. Fan alla som äger en kamera helst en systemkamera anser sig vara professionella fotografer. Oftast tjejer. Vart man än surfar så är det någon jävel där som tycker si och så. "Jag tog kort på en blomma och lite gräs. Eller varför inte en liten insekt?" Och för guds skull. Om bilden är dålig så kan vi alltid slänga in ett par timmars hårt arbete i fotoshop så har vi det klappat och klart. Gör helst om hela bilden så att den så lite som möjligt ser amatörmässig ut. Nu kommer en bild på en blomma som jag tog idag. Ser ni hur vackra former och färger jag lyckats fånga i ett speciellt ögonblick?. Den är helt naturell direkt tagen från natur - in i kameran - in i datorn. Är jag inte ett proffs? Fan gå och göm er.

Min vackra blomma. Är den inte helt fantastisk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar