My life. My choices. My regrets.

onsdag 26 maj 2010

Vissa dagar

Saknar jag allt det som var. Idag fyller jag 25. Jag kan inte förstå det. Vart tog tiden vägen? Vad hände med den fina vår/sommar-solen som lyste så underbart på morgonen. Lukten av dagg. Liljekonvaljerna som fanns vid frukosten på sängen. Paketen från mamma och pappa. Syster och bror. Usch idag vill jag vara liten igen. Jag saknar det där. Att springa ut på gräsmattan. På morgonen innan det blir dag, Daggen under fötterna. Gräset som i skuggan var så kall under fötterna. Underbara barndomsminnen. Det är konstigt det där. Egentligen ska man se tillbaka på de fina minnena och vara glad och tacksam. Men jag tror att folk ibland glömmer. Att det är den fina tiden. De fina stunderna som passerat. Som gör att man saknar och mår dåligt. Inte dåligt kanske. Men lite sorg i hjärtat uppstår nog. I alla fall för mig.
Grattis till mig. Grattis till Tommy. Även grattis till lilla Sandra.
Idag är det våran dag

1 kommentar:

  1. Vilken fin text!!. Och visst saknar man tiden från då man var barn. Många fina minnen. Många födelsedagar man vaknade till ja må hon leva för att sedan på en puss på kinden. Hoppas allt är bra med dig ?! <3

    SvaraRadera