My life. My choices. My regrets.

lördag 30 oktober 2010

Sjuk?

Time för update. Har varit sjuk i en månad cirkus. Jag är en sådan människa som väntar in i det sista på att gå till läkaren. Kanske för att när jag väl är där så blir det inte riktigt som jag vill. Det slutade med att jag skulle ta en del blodprov. Svårstucken som jag är så bävade jag inför detta. As usual. Med all rätt. För när det väl är dags att sätta igång. Ja då blir jag stucken i båda händerna och i ena armvecket. Men inte en enda droppe blod lyckas de få ur mig. Visserligen så hade jag tidigare lämnat blod via ett stick i fingret. Men det är helt värdelöst när man ska kolla viktigare saker. När vi sedan skulle göra ett sista tappert försök i mitt andra armveck. Så kom de på att jag måste vara fastande. Vad i helvete?! Jag som aldrig äter frukost. Hade SJÄLVFALLET gjort det den morgonen. Dels för att jag var hungrig. Men även för att det blev jag rekommenderad sist jag var där. What to do? Jo jag får ta och åka dit ännu en gång. Nu i veckan. Så med 4 plåster och inte ett dugg friskare lämnade jag hälsocentralen. Värre tilltygad än vad jag var när jag anlände. Jag känner att det är dags att skita i doktorn och ringa en präst istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar