My life. My choices. My regrets.

tisdag 9 juni 2009

IT

Då har jag efter mycket om och men. Lyckats få tag på Stephen Kings IT. Allt hårt arbete som ligger bakom var nog inte värt det. Filmen är ju kass. 20 år gammal snart. Så vad förväntar man sig egentligen. Jag är ett fan av äldre skräckisar absolut. Candyman till exempel. Eller varför inte Halloween eller Fredagen den 13:e. Imse Vimse Spindel. Har inte koll på de där riktigt. Vissa filmer. Trots att de går ur tiden och klassas som B. Måste man nog ändå tycka om dem. Bara för att. Nostalgi i all ära. Så nu ligger jag här. Klockan passerade precis 00.00. Ohh spöktimmen. Herregud. Ta mig tillbaka. Till den tiden. Den tiden då klockan 00.00 var så mycket mer spännande än nu. På den tiden när det var så roligt att vara ute sent och leta. Leta efter alla kusligheter man kunde komma över. Ja och varför inte tomtrace. Allt för att få till något utmanande i vardagen. Jag är uppvuxen på en ö. Tidö-Lindö. Ett av världens tryggaste platser. Att vara ute och ränna under sommarloven var inget ovanligt. Palla äpplen. Tomtracea som sagt. Fanns en del kusliga place där ute också. Men inget slår Tidö slott. Eller Engsö. Har dock aldrig själv upplevt något under ett Engsö besök. Däremot ut mot Tidö slott. Där försvann självlysande studsbollar in i tomma intet. Leksaker som låg undanstoppade i garderoben. Gick igång. Utan batterier i. Ni vet dessa små leksaker som man trycker på så att man hör ljud. Till exempel hund. Katt. Tåg och så vidare. Kalla det vad ni vill. Vi som var där. Vi vet att det är inte normalt när sådant händer. Finns många andra storys också. Men en del ska man behålla för sig själv. Blir lite mera mystiskt så. Vetskapen att man vet något som ingen annan vet. Eller varit med om något som ingen annan varit med om. Egoistiskt kanske. Tycker det är mycket viktigt att ha en egen del som bara är till för mig. Mig och ingen annan. Ger man bort. Eller delar med sig för mycket av sig själv. Då finns man tillslut inte kvar. Inget eget jag. Man är bara uppdelad. Till allt och alla. Enligt mig i alla fall. Nåja. Har lyckats ordna min dator efter mycket om och men. Bråk och stök. Innefattande en ominstallation. Blev till att köpa nytt nätverkskort. Mycket stolt är jag då jag lyckades sätta dit detta själv. Sedan tog jag hem alla viktiga program. Min dator är mycket lycklig. Nu blir det snart ett försök till att sova. Kommer ha ett öga öppet. Måste hålla koll på alla dessa clowner from hell. Jag saknar dig i0h.
Kärleken sjuder till mitt picknick luder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar