My life. My choices. My regrets.

fredag 12 juni 2009

Reading

Äntligen har jag fått hem mina böcker som jag har beställt. Ikväll blir det en myskväll. En myskväll med mig själv nedkrupen i sängen. Tangentbordet på magen. Böcker i högsta hugg. Första boken kommer bli Magdalena Graaf. Det ska bli ett sant nöje att döda dig. En sann historia om hennes liv när hon var 19 år. Gravid och gick in i ett äktenskap. Ett äktenskap med en man som har en kriminell bakgrund. En man som kommer misshandla henne och utsätta henne för terror. Jag älskar verklighetsbaserade böcker. Även filmer. Fick också hem Liza Marklunds Asyl och Gömda. Men dessa två kommer jag inte läsa ännu. Efter Det ska bli ett sant nöje att döda dig. Kommer jag läsa Katerina Janouch. Anhörig. Denna är också sann. Ofcourse. Handlar om hur det är att leva med en missbrukare och alkoholist. Läst den en gång tidigare. Fastnade direkt. Så nu har jag ett eget exemplar av denna hemma. Nu blir det öppna första boken med ett halvt öga på msn. Passar bra till detta vädret. Mulet och lite smått regnigt. Love it. Känner mig väldigt lycklig och rofylld.
If you tell the truth you don't have to remember anything.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar