My life. My choices. My regrets.

torsdag 25 juni 2009

Sick

You make me sick
Ja verkligen. Du får mig att må så jävla illa. Jag som är en allmänt kärleksfull person. Jag älskar allt och alla i stort sätt. Men nu. Just idag (visserligen många andra dagar också) Så tål jag dig inte. Jo detta är dock en vanlig reaktion när jag väl samtalat med denna människa. Slutar alltid med att jag vill krypa ur skinnet. Vända mig ut och in. Även spy upp mina inälvor och allt som hör insidan till. Varför ens fortsätta beblanda sig med en människa som får en att må så dåligt. Kan man ju undra. Men hat och kärlek går hand i hand. Det ena kan inte existera utan det andra. Det är någonting man aldrig kommer ifrån. Tror jag. När det handlar om en före detta. Om man har delat en stor del av livet med denna andra människa. På gott och ont. Då är det inte alltid lätt att bryta kontakten rakt av. I alla fall så fungerar inte jag så. Ähh jag är väl sadistisk. Men jag tror att det är väldigt svårt att bli helt likgiltig till ett ex. Antingen hatar man personen. Eller så älskar man den. Eller hatar /älskar den om vartannat. Väldigt komplicerat. Väldigt enkelt. Väldigt vanligt. Svårt att bli likgiltig om man gått igenom mycket tillsammans. Kom precis på att idag är det exakt ett år sedan jag flyttade ifrån honom. Vad lustigt. Ja ni ser. Ett år sen och jag är fortfarande lika arg och förbannad på situationen. Vi har oss själva att skylla. Men det är jag som har tagit det hårdast. Fast det jävla fanskapet visar ju inte känslor. Livet har sina törnar. Jag är inte ledsen eller deprimerad. Bara trött på ditt beteende. Så idag har jag tydligen bott här i Hudiksvall i ett år. Anteckna det era fulingar.
Jag förstår inte riktigt vad du vill. Men håll dig borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar