My life. My choices. My regrets.

torsdag 23 juli 2009

Onsdag

Nu kommer jag vara så sjukt jävla tråkig. Jag kommer berätta om min dag. Något jag stör mig på när bloggare skriver samma sak. Dag ut och dag in. Där det i stort sett aldrig händer något nytt. Jag brukar gärna skriva lite mera ingående saker. Tankar. Funderingar. M.m. Yes ofcourse är det ingen som tvingar mig att läsa dessa. Det gör jag inte heller. Tappar helt enkelt lusten.
Men som sagt. Idag kommer det bli en vanligt inlägg. Kort och gott.
Jag och Tobbe bestämde oss för att dra ner på stan. Helt överlycklig fixade jag mitt hår med clips och löshår som hade räckt till att väva en matta. I väntan på Tobbe går jag till Robertos. Pizzerian längst upp på min gata. Ska inom snar framtid börja jobba där. Denna har kommit att bli mitt andra hem. Underbar lite restaurang. Mycket trevligt. Tobbe anländer och vi vandrar ner till stan. Först till apoteket. Gick inte som det skulle där. Så det var slöseri med tid. Vilket innebar att hade jag vetat detta så hade jag inte kommit försent till polishuset. Där jag skulle förnya mitt pass. På stan stötte vi på dessa människor som säljer mobilabonnemang. Utanför affärer. Oj vilket gott skratt jag och Tobbe fick oss. Människan halvt slet i mig. Men jag talade omkull honom. Stackaren hade inte en chans. Jag har både abonnemang och kontantkort. Efter ett tag insåg han att det var kört. Jag önskade honom en bra dag. Sen gick vi igen. Skulle sagt att jag sålde mig själv och frågat om vi skulle ses. Han var ju trots allt ganska söt där han stod lite halvt bortgjord. Sedan styrde vi mot systembolaget. Insåg att det var onsdag. Blev lite smått sugen på utgång. Men vi sket i det.
Sedan begav vi oss till restaurang Ming. Yes vi glömde betala. Fråga mig inte hur fan det gick till. De ropade tillbaka oss efter att vi vandrat ut. Ett jävla massa skrattande blev det. Hem och lämna av cidern. Byta skor. Traska till OKQ8. Posta brev och hämta paket. Blev återigen en sväng till Robertos. Jag drack en cider. Tobbe en cola. Underbara dag. Precis vad jag behövde. Slutade med film och lite städande från min sida. Tack Tobbe för att du bytte lampa i mitt höga tak som jag inte ens når upp till med en stol.
Thanx for en suverän dag. Jag beklagar sorgen för er som måste läsa detta inlägg fullt av skit.

Men kul som fan hade vi. Tjingeling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar