My life. My choices. My regrets.

söndag 12 juli 2009

Rain

Let it rain rain. Let it rain. Jag älskar regn. Regn och åska. Blixtar och dunder. Magiska under. Luften är aldrig så frisk som den är efter ett rejält oväder. Konstigt nog så sägs det att efter en rejält hetsig diskussion. Även kallat storbråk. Så ska luften vara rensad. Ni vet vad jag pratar om. Kan tyvärr inte hålla med där till 100%. Visst en del saker kanske löser sig. Reds ut. Etc. Men det finns alltid något kvar. Som förmodligen kommer ligga och gnaga. Knappt märkbart. For sure. Men som växer tills nästa storm inkommer. I förhållandet. Jag fortsätter förlita mig på att åska och dunder. Är de enda faktorer som kan rensa något såpass att det som var. Alla spänningar. Kvavheten. You name it. Allt som var innan ovädret bröt ut. Är ett minne blott. En ny luft kommer efter det. Friskare och renare. Efter regn kommer solsken. Eller? Solen har ingen somhelst beydelse för mg i detta.
Fundering numero två. Kan man vara lycklig utan att älskas av någon. Eller älska någonting / någon. Jag tror att riktig äkta lycka infinner sig i den stund / dessa stunder. Som man älskar. Tänk er själva. Du kanske är älskad av alla i världen. Du kanske är älskad av en enda. Känner du lycka över det. Även om det är en person du absolut inte känner något för. Jag tror inte det. Jag är endast lycklig då jag brinner för något. Jag älskar hellre en person som inte älskar mig. Än blir älskad av någon I couldn`t care less about. Det ger mig ingenting egentligen. Fine hur kul är det att älska någon och inte få någonting tillbaka. Där känslorna inte är ömsesidiga. Jag känner inte så. Klart det är tråkigt absolut. Men jag lider inte av det. Bara blotta tanken på att denna människa existerar. Får mig att känna lycka. Om lyckan är så stor nu. Hur enorm kommer den inte vara den dagen jag älskar någon. Som älskar mig lika mycket tillbaka.. Den totala lyckan right? Du kanske inte alltid kan skapa din egen lycka fullt ut. Ibland kanske det fattas något. Men låt det inte hindra dig. Håll sinnet öppet för att släppa in någonting som tillför det där lilla extra.
When your heart bleed. You are dead. Dead. Indeed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar