My life. My choices. My regrets.

tisdag 8 september 2009

Autumn

Vinden viner. Nu ska vi bara invänta Moder Jords vackraste tid på året. Enligt mig. Alla dess vackra färger som skiftar i rött. Gult. Brunt. Även en nyans av grönt på ett litet hörn. Innan hösten slagit ut i full blom. När hösten väl anländer på riktigt. Är det skönt att ha någon att kura upp sig bredvid. Var det någon som sa. En flaska vin med gott tilltugg. Jag tyckte jag hörde en fågel viska i mitt öra. Hög tid att mysa till lite. Innan kylan slår på och det blir ruggigt inför vintern. Då står varm choklad med tekakor högst upp på min lista. Denna underbara dag har bjudit på en och en halv timmes vandring. Med Marica. Väl behövt. Ska ta tag i min underbara golvmopp. Bjuda den på en dans runt om i min lya. Passa på nu när det finnsl lite tid. Alone. Innan M kommer. Då vi kommer fastna cirka en och en halvtimme med filmen: Vägen ut.

1 kommentar:

  1. Fast den här veckan har det ju nästan känts som sommar, hösten kan gärna få vänta lite till för min del! :-) Ha en bra fredag!

    SvaraRadera