My life. My choices. My regrets.

torsdag 13 augusti 2009

Adoptera mera

Jomen precis. Jag har funderat på detta sedan ett par dagar tillbaka. Då jag snubblade in på en annons angående tigrar. Det finns tydligen endast cirka 3500 kvar i världen. Vilket jag inte riktigt vet om jag ska tro på eller inte. Sedan funderar jag även på hur det bara kan finnas detta antalet kvar. Jag menar. Ni vet väl hur pass vanliga katter fortplantar sig. Kommer alltid en massa babies från dessa underliga djur. Och varför fångar man inte in ett x-antal tigrar och ser till att dessa förökar sig. Fine kanske är hemskt att de ska leva i fångenskap. Det kanske till och med gör att de får svårare för att föröka sig. Men det är väl värt ett försök i alla fall. Eller? De finns på zoo för att vara underhållande. Visserligen vackra att titta på. Men jag tycker ändå att man ska försöka få antalet att stiga genom detta sätt. På många håll i världen. Eller så görs detta redan men jag är kanske inte tillräckligt insatt i det för att kunna yttra mig om det. Even so. Jag hoppas på att dessa vackra djur inte kommer dö ut. Blev idag stoppad på stan i hopp om att värvas till Greenpeace. Bra organisation for sure. Men jag kommer satsa på att ge pengar till WWF och Hjärt-Lung fonden. De har en större dragning till hjärtat mitt. Plus att jag gärna vill adoptera en tiger. Som det så vackert heter. Så fort ekonomin tillåter så ska jag engagera mig i detta. Nästa månad förhoppningsvis.För skojs skull så kör jag en: Peace out folks.


http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1190331

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar