My life. My choices. My regrets.

lördag 1 augusti 2009

Another one

Okej då kör vi ännu ett allmänt. Vardagligt. Tråkigt inlägg. Jag måste skriva av mig.
Ni måste läsa det. Vi kan ju passa på att konstatera att när dessa inlägg skrivs så har jag haft annat för mig. Hör och häpna. Jag har faktiskt ett liv. När livet inträffar så har jag inte lika mycket tid. Tid till att tänka. När jag kommer med djupare. Mer kreativa inlägg.Då har jag helt enkelt inte gjort någonting. Jag är mobbad och ingen vill leka med mig. Eller så är det jag som inte orkar med dem? Allting är relativt. Even so.
Ren fakta. Det kommer icke ske att ett vardagligt inlägg kombineras med ett djupt.
Så here we go.
En natt av fasa skräck och ångest. Trodde kattfan skulle kola på plats. Det började på dagen med att han hade svårt att kissa. Fram emot kvällen bestämde jag mig för att ringa veterinären dagen därpå. Men så kom natten. Jag hade inte sovit ordentligt på flera dagar. I tidigare inlägg har jag påpekat att jag levt som i en bubbla. Mycket har nog berott på sömnen. Överlycklig att klockan sakta men säkert började närma sig 22.00. Siktet inställt på en ordentlig sömn kommande natt. Icke. Klockan passerar midnatt. Jag är för orolig. Kommer inte till ro. Jag tvingar mig i säng närmare 04.00. När klockan är 05.13 och jag är halv vilande. Vaknar jag med ett skrik. En katt ylar. Paniken kommer. Men jag ser att mina katter ligger tryckta intill mig. Ljudet kom utifrån. Tack och lov.
Nåja veterinären blev det. Spolning av urinröret och urinblåsan. Ni som har katt. Mineraler. Kristaller. Urinsten. Urinstopp. Enough said. Ni hajar. Hemkomsten bjöd mig på en massa skratt. Tiger. Mitt älskade lilla djur. Såg ut som han kommit hem från systemet. Med en aning för mycket förfriskningar. Så jävla groggy. Vinglig. Sliten. Ynklig och trött. Men nu mår han bra. Jag kommer få agera doktor med att mata honom med mediciner. Smärtstillande och anti inflamatoriskt. Även diet har han satts på. Gosh I really love my fyllekatt.
Nu blir det film-maraton med Batman och Sagan om ringen trilogin.
Jag och Tobbe tar oss en slördag. Det är befogat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar