My life. My choices. My regrets.

torsdag 20 augusti 2009

Stirra dig blind.

Har ni tänkt på en sak. När ni är ute på stan till exempel. Ja nu tar jag stan. För på andra offentliga ställen. Skolor. Marknader. Nöjesparker etc. Där har alla samma tanke. Alla är där av samma anledning. Men på stan har man lite olika ärenden att uträtta. Allt från att shoppa loss. Till att bara sätta sig och fika. I alla fall. När jag är ute så tycker jag att folk är för jävla duktiga på att stirra. Jag är likadan. Jag tittar gärna på folk. Men det finns en gräns. Paranoid som man är så är ju inte första tanken. Han/Hon tittar på mig för att jag är snygg. Kan ju bero på något helt annat. Helst negativt. Men när jag själv stirrar. Tittar intensivt. Då är det positivt. Oftast. Nästan alltid. Både på tjejer och killar. Äldre och yngre. Allt från att killen är fin. Snygg. Häftig. You name it. Även på tjejerna. Oj vad fint hår hon hade. Eller vad bra hon passar dem i kläderna. Eller hon kanske bara ser allmänt cool ut. Nu tycker jag dock att jag är fin. Är inte så att jag helst vill springa och gömma mig. För att jag ser ut som ett jävla åkerspöke. Jag är nöjd. Tack och lov för smink. Löshår i mängder. Perfection takes time. Eller? Vad vet jag. Skönheten sitter i betraktarens ögon. Right? Hur som helst så undrar jag om alla är så självsäkra. Som de får sig själva att framstå. I mina ögon. Men skenet kan bedra. Nu ska jag fortsätta tjata på M att han ska komma och styra upp riktiga hamburgare till mig. Inte nu. Men här i dagarna.
My work here is done. Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar