My life. My choices. My regrets.

söndag 16 augusti 2009

Usch för detta väntande.

Ja herregud. Måste tiden gå så sjukt sakta? Det är alltid så när man har någonting suveränt att se fram emot. Men när man bävar sig för att en viss dag eller stund ska komma. Då är den hos dig på två röda. Varför? Skulle vara bra mycket skönare om man fick bestämma själv över tiden. Fast om alla skulle kunna göra det. Då skulle nog allting i hela världen kollapsa mer eller mindre. Right? I skrivande stund så väntar jag bland annat på att alla möten i veckan ska ske. Har en hel del att ta itu med. Men det jag längtar till mest är ett viktigt samtal. Lite pappersarbete med mera. Efter detta så ska mitt jobb kicka igång. Yes. Det var ett tag sen jag var ute i arbetslivet. Kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar. Så ni får försöka gissa er fram till denna underbara känsla. Den tid som jag dock verkligen skulle vilja spola fram till. Är september. Någonstans i slutet på denna månad kommer det bästa hända. Skulle nog utan tvekan kunna säga att det kommer bli årets höjdpunkt.
Total lycka förmodligen.
Men jag får helt enkelt hålla ut ett par dagar och även en månad. Försöka underhålla mig med någonting som inte alls ger mig varken inspiration eller lycka. Jag blir inte särskilt tillfreds med denna väntan. Men desto bättre när tiden väl är kommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar