My life. My choices. My regrets.

onsdag 12 augusti 2009

Finally

Äntligen börjar livet återigen inta sin rätta form. Jag har tagit mig ut ur min svacka som har gjort att jag inte levt till fullo de senaste veckorna. Men idag har livet kickat igång mig. Underbart. Kan det ha med att göra att semestertiden är slut för övriga medborgare? Jag tvivlar på det. Men man kan aldrig riktigt veta. Livet har sina konstiga sätt att fungera på. Medvetet eller omedvetet. Jag har idag ordnat med mitt hushåll. Städat och allt som hör därtill. Något jag däremot ännu inte fått tummen ur röven och ordnat. Det är min förbannade garderob. Här har ni tjejen som handlar för mycket. Men använder i stort sätt en fjärdedel av existerande plagg. Varav hälften av denna fjärdedel innefattar icke nyinköpta paltor. Varför är det så? Vissa saker kommer man aldrig få svar på. Förmodligen kan det bero på att jag i stundens hetta verkligen var tvungen att ha dessa kläder. Som en tröst? Som en rolig grej vid ett urtrist tillfälle i mitt liv?
Hur som helst så verkar inte dessa trasor vara så viktiga eller så roliga after all. Dessutom så funderar jag på om vi snart kommer gå in i den tidpunkt på året då hösten infaller. Det känns så. Det är trots allt augusti. Vi får se vad moder jord har för planer. Hösten i all ära med sina vackra färger. Synd att klaga. Men såklart lite sorg i hjärtat om sommaren redan är över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar