My life. My choices. My regrets.

söndag 24 maj 2009

Baby

Maybe. Dessa nätter med full tanke-verksamhet. Love it. Skönt att rensa skallen innan en ny dag gryr. Ikväll har jag en sån stark längtan till att skaffa barn. Aldrig velat haft det. Aldrig. Men något har förändrats. 2008-2009 verkar vara make babies år i allra högsta grad. Alla blir gravida känns det som. Icke jag. Försöker inte ens. Kan vara bra att ha något slags förhållande först. Jag och en vän tog ett varsitt test. Hennes var plus. Mitt minus. Ganska lustigt tycker jag. Kunde lika gärna varit tvärtom. Hade varit på gott och ont. Innerst inne är jag nog glad över att jag slapp. Men samtidigt så känns det lite tråkigt. Hade varit nice. Men vem vet vart livet tar en. Lillasyster sprang om både storebror och storasyster. Då talar vi om hela kitet. Linda är nu gift och har barn. Hennes Elva är den sötaste tjejen på denna jord. Därför längtar jag. Någonstans är det nog underbart kan jag tänka mig. Namn har jag också bestämt. Två kickass names. Speciella. Precis som mina barn skulle bli. Men jag är väldigt kräsen. Fadern måste vara lika bra som jag. Om denne ens existerar. Thanx Ferna för detta citatet. Lika bra att skriva att det kommer från dig. Åker väl på storstryk annars. Right?
Det är inte lätt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar