My life. My choices. My regrets.

lördag 16 maj 2009

Thoughts

Nu ska vi se om jag lyckas dra in ett relativt vettigt inlägg. Tvivlar på det this moment in time. Händer inte något speciellt. Väntar på att resa till Västerås imorgon. Ska bli skitkul verkligen. Men det blir en förkortad resa. Det är Kristi himmelfärds dag eller vad fan det heter. Varför firar man en sådan helgdag. I really don`t get it. Ta hand om de som lever och hylla dem istället. Att vi firar påsk och julafton okej det kan jag väl godta och tycka är speciellt. Mysigt med julen och familjen. Love denna maten. Mammas julbord ofcourse. Påsken är enbart till för att äta godis. Love det också. Man äter för att överleva. Jag lever för att äta. Ja kom inte och säg något era små hycklare. Många använder andra högtider enbart som anledning att supa skallen av sig. T.ex valborg och midsommar. Vi får icke glömma halloween. Där har vi en dag där vi kan hylla de som lämnat oss. Eller ja, det är väl på alla helgona dagen man tänder ljus och så vidare. Halloween är en helt annan sak. Har jag för mig. Feel free att rätta mig om jag har fel. I mina ögon är halloween en dag då man spökar ut sig och hittar på massa hyss. Rena rama djävulskap med andra ord. Men se det från den ljusa sidan. Skönt för dem som är riktigt fula. De kan gå ut och kan känna sig "normala". Vanliga. Smälta in osv. Få känna att de passar in. Tummen upp när alla andra spökar ut sig. Skämt å sido. Finns inga fula människor. Bara lata. Man kan i stort sett alltid förändra sig. Till det bättre. Själv har jag två kg spackel på mig till och från. Jag blir lite Clown look a like. Hatten av för mig. För att komma till poängen. Alla helgon är en dag då vi som sagt tänder ljus för de döda. Sen har vi massa andra hötider som vi firar. Både det ena och det andra. Men om man i USA kan stämma ett företag på miljoner för att ett rep som ska hålla ett visst antal kilon. Går sönder när man ska ta livet av sig. Då kan väl vi få fira alla hundra dagar som är så kallade högtider. Till och med Emon har en dag. Skärtorsdagen. Nej jag vet. Man ska inte förknippa Emo med att skära sig m.m. Men visst finns det några sådana exemplar också. Yes nu har jag fått skriva av mig lite. Alltid lika trevligt när jag inser att det blev ett helt okej inlägg och även en del att läsa. Mycket viktigt för mig. En sak till måste jag dock tillägga. Min kära bror Patriks visa ord. Love it. Så sant. Ack så tragiskt. Sveriges nya skylt vid riksgränsen:
Välkommen till Sverige. Dårhuset där man tillåter djursex, luciatåg med barn för intagna pedofiler. Anser att mördare inte är psykiskt sjuka. Ökar invandringen trots en ökad arbetslöshet. Men fan ta dig om du laddar ner en film eller kör 3 km/h för fort. Enjoy your stay. Det är ju sjukt.
Gå förfan och göm dig ditt jävla åkerspöke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar