My life. My choices. My regrets.

fredag 22 maj 2009

Wrong turn.

Då var man hemma igen efter sex dagar i Västerås. Följt av en helvetes natt. Underbara vägkskyltar som gör att man hamnar långt åt helvete fel. Trots en GPS. Denna som alltid har fungerat som en superbra vägvisare tidigare resor. Gjorde att vi hamnade på Köpmangatan i Delsbo. Inte i Hudiksvall. Vi lämnade Västerås 22.30. Torsdagskvällen. När vi passerade två "Näsviken" skyltar och även en "Norrbo" skylt. Undrade jag vad som var fel. Men inte mer med det. Inte ens när vi åkte förbi "Ljusdal" skyltar. Vände vi om. Nej när vi var framme i Delsbo. Då förstod till och med Daniel att vi inte var på rätt Köpmangata. Fyra timmar efter starten. Daniel skyller på mig. Jag skyller på GPSen. Det slutade i alla fall med att vi inatt körde förbi min storasysters hem. Ute i ingenstans. Norrbo. Men då visste jag att vi var på rätt väg. Vi skulle komma hem. Väl hemma var det dags att ta sig in fort som fan. Katterna. Mina stackars små djur som hade suttit/legat i transportburarna. Fyra timmar. Men underbara som dem är så var det inga problem. Slängde snabbt upp kattlådorna, i med kattsand. Även fram med mat. Nu springer dem omkring och fräser åt varandra. WTF?! Levt ihop i fem år snart. Så börjar dem med dessa dumheter. Tokigt. Men förövrigt så är det riktigt jävla nice att vara hemma igen. Packat upp. Handlat och så vidare. Blir mobbad av Daniel. Jag är efterbliven och det var mitt fel att vi hamnade åt helvete inatt. Så det kommer jag få höra livet ut. Thanx. Men du är underbar som körde upp mig. Blev en spännande resa. Verkligen. Världens sommarväder här uppe. Jag är lycklig. As usual. Börjar bli standard på det nu. Fick ju träffa Tommy. Har saknat honom så sjukt mycket. Det var nästan ett år sen vi sågs sist. Då jag flyttade från honom i Nyköping. Vad som händer nu. Får vi se. Önska kan man alltid. Brukar gå som man vill. Om man har rätt inställning och en suverän framåtanda. Sen om det tar en månad elller tio år. Spelar ingen roll. I slutändan är det endast resultatet som räknas. Tack för en underbar dag. Jag behövde verkligen den. You are and always will be. Simply The Best.
In the end of your life. You`ll see that the journey is the destination.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar